Flyttebyrå Aurskog Høland

Flyttebyrå Aurskog Høland. Planlegger du å flytte? Da har du kommet til rett sted. På flyttebyråpriser.no finner du all informasjon du trenger når du skal flytte og du finner oversikt over lokale flyttebyrå i området du skal flytte. Flytting fra et sted til et annet er krevende og med flyttehjelp fra et flyttebyrå vil flytteprosessen bli mer effektiv og smidigere. Et profesjonelt flyttebyrå kan tilby ulike flyttetjenester enten du flytter fra en liten studentleilighet eller en stor villa. Len deg tilbake, stress ned og overlat flyttingen til de som kan det!

Hovedoppgaven til et flyttebyrå er å hjelpe deg med å frakte møbler og eiendeler fra et sted til et annet. En annen fordel med flyttehjelp fra et flyttefirma er at du selv avgjør hva du ønsker å overlate til flyttemannskapet og hva du ønsker å bidra med selv. I tillegg tilbyr flere flyttebyrå flere andre tjenester for å gjøre flytteprosessen enklere for deg.

Flyttebyrå Aurskog Høland

Flyttebyrå Aurskog Høland

Det er normalt at flytting har lenger tid enn det man skulle tro. Et flyttebyrå kan gjøre denne prosessen mer effektiv, slik at du kan flytte på en trygg og sikker måte. På denne siden kan du lese mer om flyttetjenester og under ser du hvilken områder du kan få hjelp til flytting fra et flyttebyrå Aurskog Høland:

  • Hva koster flyttebyrå
  • Oversikt over flyttetjenester
  • Les mer om flytteforsikring
  • Nedpakking
  • Flytteesker og pakkemateriell
  • Flyttevask
  • Mellomlagring
  • Flyttebyrå Aurskog Høland som hjelper deg med dødsbo
  • Kontorflytting

Flyttehjelp Aurskog Høland

Å flytte er ikke noe man nødvendigvis gjør veldig ofte, men de fleste som har flyttet før vet hvor krevende det kan være. Alle eiendeler bør sorteres, kategoriseres og ikke minst pakkes systematisk ned i esker slik at jobben med å pakke de ut igjen blir mest mulig effektiv. Når selve flyttejobben er gjort gjenstår det å vaske seg ut av boligen.

4.9
4.9 out of 5 stars (based on 54 reviews)
Utmerket service89%
Dette var bra7%
Fin opplevelse4%
Ikke så fornøyd0%
Anbefales ikke0%

Det er mange årsaker til at man bestemmer for å flytte på seg. Noen har rett og slett funnet drømmeboligen mens andre skifter bolig pga jobb, studier, skilsmisse eller fordi man ønsker å komme nærmere familie og venner. Uansett hva som er årsaken til deres flytteønsker er det lurt å innhente flyttetilbud fra et flyttebyrå som kan gjøre denne prosessen mer effektiv og enklere for dere. De fleste som har flyttet en gang før vet at flytting tar tid og det å overlate flyttejobben til et flyttebyrå på Aurskog kan gjøre flytteprosessen din mer behagelig.

Med mange aktører på markedet kan det være vanskelig å finne frem til det beste tilbudet som er tilgjengelig. Under kan du lese mer om all informasjon du trenger når du skal flytte.

Ulike flyttetjenester Aurskog Høland

Mye av flytteprosessen handler om nedpakking og organisering. Selve jobben med bæring og transport er ikke det som er mest slitsomt. Derfor er det avgjørende og viktig at du planlegger godt og er tidlig ute. Strekker ikke tiden til kan flyttebyrået hjelpe deg med de fleste oppgaver. Flyttebyrået kan også hjelpe deg med å finne interiørveileder til boligstyling og et minilager hvis du har behov for mellomlagring.

Nedpakking av flyttegods

En effektiv flytting kan gjennomføres hvis nedpakking av det som skal flyttes er gjort korrekt og forsvarlig. Det er mer enn bare det å flytte tunge og store møbler. Resten av innboet må pakkes ned, kjøkkenartikler og andre lett knuselige ting må pakkes nøye og møbler må beskyttes slik at de ikke blir skitne. Et seriøst flyttebyrå har lang erfaring med nedpakking av flyttegods og kan tilby skreddersydde løsninger for din flytting.

Fordeler med å la flyttebyrået ta seg av nedpakking
– Lang erfaring med nedpakking
– Riktig pakketeknikk
– Levere flytteesker og pakkemateriell
– Nedpakking av private hus, kontorlokaler

Privatflytting Aurskog Høland

Det kan være spennende å flytte men utfordrende å gjøre alt på egenhånd. Et flyttebyrå hjelper med alt du har behov for under en privatflytting.. Fordelen her er at du selv bestemmer hvilken flyttetjenester du ønsker bistand til. Du får også en gyllen mulighet til å rydde og sortere i gamle ting, møbler, kjeller og loft der du har lagret gjenstander. Flyttebyrået kan kjøre dette bort til miljøstasjon.

Når du flytter privat lønner det seg å innhente flyttetilbud fra flere firma slik at du finner det beste flyttebyrået. Et bra tips er å gi så god informasjon som mulig slik at flyttemannskapet ikke får seg overraskelser.

Fordeler med å bruke et flyttebyrå
– Du slipper tungt arbeid og mange tunge løft
– Du kan bruke tiden på organisering i ny bolig
– Du sparer deg for frustrasjon
– Mellomlagring hvis du trenger det
– Trygg og sikker transport

Bedriftsflytting Aurskog Høland

De fleste flyttebyrå kan hjelpe deg med en mindre bedriftsflytting. Er det en større jobb der et helt kontorbygg skal flyttes eller det er mange arbeidsplasser som må flyttes fra et sted til et annet anbefales det å bruke et flyttebyrå som har spesialisert seg på bedriftsflytting. I Norge er det 2-3 flyttebyrå som har dette som spesialitet og driver kun med kontor- og bedriftsflyttinger.

Demontering og montering

Mange bedrifter trenger trenger også hjelp til demontering og montering av kontormøbler. Det finnes to-tre flyttebyrå som har spesialisert seg på dette og har lang erfaring med montering av kontormøbler for bedrifter, både nye og brukte kontormøbler.

Flytteservice og transport

Andre flyttetjenester du kan få hjelp til er flytteservice og transport der du har pakket alt selv og flyttebyrået sørger for frakt av dette til ny bolig eller mellomlagring. Det er verdt å planlegge tidlig og sette av god tid. Noen spørsmål du kan stille deg selv før du kontakter flyttebyrået:

Når har du overtagelse og overlevering av din gamle bolig
 Skal du gjennomføre flyttevask selv eller bestille vaskehjelp
 Kan noen hjelpe deg med flytting eller må du sette bort flyttejobben
 Har du noen emballasje og flyttemateriell? I en flyttebutikk eller gjennom flyttebyrået kan du kjøpe flytteesker, pakkepapir til nedpakking, garderobeesker og annen flyttemateriell du trenger
 Har du en tidsplan for de ulike oppgavene og når du må være ferdig med disse
 Trenger du noe spesialutstyr for å gjennomføre flyttingen
 Har du noe back up hvis noe går galt eller forsinkelser oppstår
 Kan du kvitte deg med ting, gi bort eller selge

Flyttevask Aurskog Høland

En ren start er en god start. I en travel tid er det lett å glemme viktigheten at en skikkelig flytterengjøring når du flytter men mangelfull renhold av boligen du flytter fra kan skape unødvendige problemer for deg. Et flyttebyrå kan enten hjelpe deg med flyttevask direkte eller henvise deg til en lokal samarbeidspartner de jobber sammen med. Før du overlater vaskejobben til et byrå må du sjekke at de har godkjenning til å levere renholdstjenester (er firmaet ikke registrert i Renholdsregisteret har de heller ikke lov til å tilby renholdstjenesten).

Mellomlagring

Det er ikke alltid at datoen du flytter ut passer med innflyttingsdato og man har behov for mellomlagring av hele flyttelasset. Flyttebyrå kan hjelpe deg med å mellomlagre eiendeler i et minilager eller eget lager (de fleste flyttebyrå disponerer ikke eget lager og har samarbeid med lokale utleiere). Vær nøye med å sjekke at lageret et godt sikret og hvilke forsikringsvilkår som gjelder her. Det er normalt at forsikring må ordnes på egenhånd når du oppbevarer møbler i et minilager.

Leie av flyttebil

Det er ikke alltid at flyttelasset er så stort at det er nødvendig med et flyttebyrå. Noen er også mer heldig enn andre og får en hjelpende hånd fra familie og venner som stiller som bærehjelp. Det eneste du trenger da er å leie flyttebil. Dette kan du gjøre hos Hertz, Bislet Bilutleie eller Getaround (tidligere Nabobil).

Bortkjøring av avfall/søppeltaxi

Mens du flytter vil du raskt oppdage at det er mye du kan kvitte deg med. Flyttebyrået hjelper deg med bortkjøring av søppel, avfallshåndtering og søppeltaxi. I tillegg kan flyttebyrået være behjelpelig med å hente flytteesker og emballasje etter flytting.

Flytteforsikring

Flytteforsikring er noe alle bør vurdere når de skal flytte, enten det er privat eller en bedriftsflytting. Heldigvis har flyttebyrå med lang erfaring gode rutiner for å sikre gods og mannskap som er forsiktig med møbler og øvrig flyttegods. Men uhell kan dessverre oppstå og da er det godt å vite at godset er forsikret. Flyttebyrået er pålagt å ha en ansvarsforsikring og godsforsikring. Flytteforsikring eller en transportforsikring er noe man som regel må ordne selv eller undersøke med eget forsikringsselskap hva innboforsikringen dekker.

Det er verdt å merke seg at en ansvarsforsikring gjennom flyttebyrået i de fleste tilfeller ikke er tilstrekkelig da denne begrenser seg til rundt 1200 kroner per kubikkmeter av gods som er skadet. Det dekker heller ikke tyveri fra flyttebilen. Har du store verdier og ting du er veldig redd for bør dette forsikres gjennom en flytteforsikring.

Forsikrer du godset selv gjennom en flytteforsikring kan du få følgende dekket;
– Skader på gods
– Tyveri
– Tap
– Uhell

Gode råd når du flytter

– Undersøk dine rettigheter om fridag og be arbeidsgiver om fri i forbindelse med flytting
– Gi beskjed til skole, barnehage, universitet og utdanningskontor at du skal flytte
– Avbestill abonnement du har i den gamle boligen og overfør eller bestill nye abonnement der du flytter til
– Husk å melde flytting, du kan sende flyttemelding gjennom Skatteetaten sine nettsider
– Send adresseendring til Posten
– Bestill flyttehjelp
– Start planlegging og nedpakking i god tid

 

Hva koster flyttebyrå

Hva flyttebyrå Aurskog Høland koster og hvor mye du må betale for din flytting varierer og det er ingen fasitsvar på dette. Pris på flyttetjenester er avhengig av flere ting; konkurranse (i Oslo er det mange flyttebyrå som konkurrerer om samme kunder, noe som betyr at det er mulig å finne god og rimelig flyttehjelp), hvor mye du skal flytte og hva du skal flytte. Har du piano og mange tunge møbler som skal flyttes kan det koste mer enn et normalt flyttelass. Vær obs på at noen flyttebyråer bruker lave timetimepriser men med uerfarent mannskap tar flyttingen gjerne lenger tid og koster til slutt mer.

Hva koster flyttebyrå
Flyttebyrå pris

Vanlige timesatser for flyttetjenester, oppdatert oktober 2024.
2 mann med flyttebil mellom kr. 1500 og 1700,-
3 mann med flyttebil mellom kr. 1900 og 2300,-
I tillegg kommer utgifter til drivstoff, bompasseringer og vanlige tillegg for kveld og helg.

Det er sjeldent at et flyttebyrå gir en fastpris på flytting (noen flyttebyrå jobber med fastpris etter en befaring.)

Hvordan betale flyttebyrå; Be alltid om faktura eller betal med bankkort som er en tryggere og bedre løsning. Styr unna flyttebyrå som ber om betaling kontant eller på forskudd!

Nettsider du kan ha behov for under flytteprosessen

Finn.no
Tise (selg klær og møbler)
Jegskalflytte.no (sammenlign flyttebyrå)
Skatteetaten (Flyttemelding)
Posten (adresseendring)

Ja, normalt tar flyttebyrået betalt fra de kjører ut fra bilparken og til bilen er tilbake igjen. Dette kan du sjekke nærmere med flyttebyrået du skal flytte med.

Dette er opp til deg. Flyttebyrået flytter gjerne ting til de rom og etasjer du selv ønsker. Om du ønsker hjelp til remontering av møbler bør dette avtales på forhånd.

Hva flyttebyrå koster og hvor mye du må betale for din flytting varierer og det er ingen fasitsvar på dette. Pris på flyttetjenester er avhengig av flere ting; konkurranse (i Oslo er det mange flyttebyrå som konkurrerer om samme kunder, noe som betyr at det er mulig å finne god og rimelig flyttehjelp), hvor mye du skal flytte og hva du skal flytte. Har du piano og mange tunge møbler som skal flyttes kan det koste mer enn et normalt flyttelass. Vær obs på at noen flyttebyråer bruker lave timetimepriser men med uerfarent mannskap tar flyttingen gjerne lenger tid og koster til slutt mer. Vanlige timesatser for flyttetjenester, oppdatert mars 2023
2 mann med flyttebil mellom kr. 1500 og 1700,-
3 mann med flyttebil mellom kr. 1900 og 2300,-

Har du en hasteflytting og du trenger flyttebyrå på dagen er det best å ringe rundt til lokale flyttebyrå. Stort sett er de mest populære flyttebyrå opptatte på så kort varsel men det er fullt mulig å bestille flyttehjelp på dagen eller at flyttebyrået hjelper deg mellom en annen flytting.

Ja, mange flyttebyrå jobber både ettermiddag, kveld og helg. Husk at du må betale ekstra for å flytte utenom normal arbeidstid.

Flytteforsikring er noe alle bør vurdere når de skal flytte, enten det er privat eller en bedriftsflytting. Heldigvis har flyttebyrå med lang erfaring gode rutiner for å sikre gods og mannskap som er forsiktig med møbler og øvrig flyttegods. Men uhell kan dessverre oppstå og da er det godt å vite at godset er forsikret. Flyttebyrået er pålagt å ha en ansvarsforsikring og godsforsikring. Flytteforsikring eller en transportforsikring er noe man som regel må ordne selv eller undersøke med eget forsikringsselskap hva innboforsikringen dekker.

Det er verdt å merke seg at en ansvarsforsikring gjennom flyttebyrået i de fleste tilfeller ikke er tilstrekkelig da denne begrenser seg til rundt 1200 kroner per kubikkmeter av gods som er skadet. Det dekker heller ikke tyveri fra flyttebilen. Har du store verdier og ting du er veldig redd for bør dette forsikres gjennom en flytteforsikring.

Forsikrer du godset selv gjennom en flytteforsikring kan du få følgende dekket;
– Skader på gods
– Tyveri
– Tap
– Uhell

Det er ulike faktorer som påvirker hvor lang tid det tar å flytte. Om du har et stort eller lite flyttelass, om flyttebyrået må pakke og demontere møbler, hvor langt unna flyttebyrået må parkere og hvilken tilleggstjenester du trenger.

Ja, flyttebyrå kan hjelpe deg med nedpakking av flyttegods.

Flytteesker kan du kjøpe fra flyttebyrået eller gjennom en flyttebutikk. Du kan også kjøpe flytteesker hos IKEA og Clas Ohlson.

Ja, de fleste flyttebyrå kan sende faktura hvis det er en bedrift som skal flytte. Flytter du privat må du regne med å betale når jobben er ferdig eller spørre om flyttebyrået kan sende deg faktura. Vanligvis tilbys dette etter det er gjort en kredittvurdering av deg.

Tjenesten "søppeltaxi" betyr at flyttebyrået tar med seg avfall og skrot som de kjører til miljøstasjon.

Ja, de aller fleste flyttebyrå kan mellomlagre. Du kan også ta kontakt med et minilager og be om pristilbud for lagring. Det er vanligvis rimeligere å lagre hos en lagerutleier.

Ved en større flyttejobb kommer flyttebyrået gjerne hjem til deg og gjør et prisestimat slik at du kan få fastpris. Er det en mindre eller vanlig boligflytting opererer man som regel med timepriser på flyttejobben.

Ja, flyttebyrået hjelper deg med flyttevask eller kan henvise deg til en samarbeidspartner. Du bør likevel sjekke at flyttebyrået er registrert i Renholdsregisteret. Bruker du et flyttebyrå som ikke er registrert har de ikke lov å tilby flyttevask.

Trenger du kun noen sterke karer som hjelper deg med bæring (uten flyttebil) kan du sjekke med et lokalt flyttebyrå. Har de ledig kapasitet og mannskap tilbys dette.

Mange lurer på hva et flyttelass koster, om det er mulig å regne ut prisen på forhånd, og om det finnes billigere alternativer til tradisjonelle flyttebyråer. Prisen på et flyttelass varierer alt fra noen tusen kroner til over 25.000 kroner. Prisen på et flyttelass varierer avhengig av flere faktorer, inkludert:

  • Størrelsen på flyttelasset: Jo flere ting du skal flytte, desto større vil flyttelasset være, og det vil naturligvis påvirke prisen.
  • Hvor det skal flyttes fra og til: Avstanden mellom ditt nåværende hjem og det nye stedet vil også ha en innvirkning på prisen. Jo lenger avstanden, desto mer vil det vanligvis koste.
  • Ekstra tjenester: Noen flyttebyråer tilbyr ekstra tjenester som pakking, montering/demontering av møbler, og transport av spesielle gjenstander (for eksempel pianoer eller antikviteter). Disse tjenestene kan øke kostnadene.

Ja, det er absolutt mulig å få en estimert pris på flyttebyråtjenester på forhånd. De fleste flyttebyråer tilbyr gratis befaring hvor de vurderer mengden av eiendeler du skal flytte, avstanden og eventuelle ekstra tjenester. Ved å kontakte flere flyttebyråer og sammenligne pristilbud, kan du få en god oversikt over kostnadene.

Det er viktig å være detaljert og nøyaktig når du gir informasjon til flyttebyråene, slik at du får et mer realistisk estimat. Unøyaktige opplysninger kan føre til overraskende høyere priser senere. Husk at ved mindre flyttinger i Oslo er det mest vanlig med timepriser.